Vaše zdraví je pro nás důležité! Zdravé a správné sezení vzniká ze souhry ergonomicky navrženého sezení, vhodného a přizpůsobitelného prostředí a správného chování uživatele. LÖFFLER na sebe vzal úkol podpořit vás na všech úrovních – vynikajícím designem, naším ERGO TOP® systémem a kompetentním poradenstvím v oblasti zdravého a flexibilního sezení.

ERGONOMIE SEZENÍ

ERGO TOP® PŘINÁŠÍ LIDSKÝM ZÁDŮM POHYB – CELOSVĚTOVĚ

ERGO TOP® přichází s myšlenkou sezení v pohybu. Tato patentovaná technologie zajišťuje, že permanentní vyvažování horizontálního a vertikálního těžiště těla aktivuje během sezení svaly.

Institut pro zdraví a ergonomii v Norimberku bezvýhradně doporučuje naše otočné židle LÖFFLER vybavené ERGO TOP® technologií.

PATENT PRO AKTIVNÍ SEZENÍ

Když sedíte na pevné židli, záda mají tendenci se hrbit. Zatímco pokud nakloníte židli dopředu, záda se začnou aktivně podílet na zaujmutí sedací polohy. U LÖFFLER ERGO TOP® židlí zůstává židle na místě a pohybuje se sedací plocha – jednoduché, avšak účinné řešení k zajištění zdravějšího a uvolněnějšího sezení.

PRINCIP ERGO TOP®

LÖFFLER ERGO TOP® technologie vás při sezení podporuje fyziologickými charakteristikami cvičení na balónu a jednou patentovanou inovací: pohyblivou sedací plochou pro aktivní sezení. Ať se nakláníte dopředu, otáčíte do strany anebo se k někomu nakláníte, ERGO vás povzbuzuje k pohybu.

ERGO TOP® – díky tomuto pohodlnému spojení formy (= sezení) a funkčnosti (= pohyb) se vyhnete strnulému sezení a borcení páteře. Všechny tyto poznatky nejsou subjektivním pohledem, nýbrž výsledkem objektivních fyziologických studií, které jsou zpracovány na základě pozorování přírody – pohybu v prostoru. Zkrátka, stále více a více lidí se loučí se strnulým sezením – ku prospěchu svého zdraví.

ERGO TOP® STIMULUJE POHYB

Příliš mnoho sedíme. To není nový poznatek. To je důsledek moderního životního stylu a přístupu k práci. Bohužel je to také příčina mnoha problému se zády. K sezení hledáme různé způsoby k vyrovnání jeho negativních účinku, obvykle v našem volném čase sportujeme, jezdíme na kole nebo chodíme pěšky. Ale je to dostatečné? Bohužel, dostatečné to není. Jestliže sedíme 8–10 hodin denně na židli v kanceláři, pak bychom měli změnit především způsob, kterým sedíme. Musíme tento čas využít a sedět aktivně.

Lidská těla byla vytvořena, aby se pohybovala. Našich přibližně 50 bilionů buněk vyžaduje neustálou výměnu kyslíku a vody. Živiny musí být transportovány prostřednictvím krve do tkání a do svalových buněk. Pohyb hraje v tomto procesu rozhodující roli. Povzbuzuje cirkulaci krve, a pomáhá tak vyživovat naše buňky.

Naše páteř je nám oporou, absorbuje nárazy, je centrálním orgánem pohybu a hlavním vodičem dat. Nese na sobě váhu hlavy, krku, trupu, rukou a zároveň je dostatečně flexibilní, aby dovolila tělu pohyb do všech směrů. Páteř se skládá z 24 obratlů (krčních, hrudních a bederních) s 23 ploténkami, stejně jako z 9 až 10 obratlů spojených s pánevní oblastí (sacrum a coccyx vertebrae). Ve svém přirozeném tvaru má páteř tvar dvakrát prohnutého S. Především tento tvar nám umožňuje vzpřímeně stát a tlumit nárazy způsobené naším každodenním pohybem.

PÁTEŘ – SILNÁ A PRUŽNÁ

Nepostradatelnou součástí páteře jsou ploténky. Nacházejí se mezi obratli, stabilizují páteř a zároveň ji činí pružnou. Umožňují obratlům rotaci, ohýbání i kombinaci těchto dvou pohybů. Ploténky fungují jako tlumiče nárazů a rovnoměrně rozkládají tlak a nárazy. Vzhledem k tomu, že ploténky nejsou vyživovány přímo cévami, zásoby tekutin a živin a odvádění metabolických produktů probíhá prostřednictvím jejich pronikání z okolních tkání. Tento proces vyžaduje pravidelné zatěžování a uvolňování plotének, ke kterému dochází střídáním denního a nočního režimu, ale také v menších cyklech zatěžováním a uvolňováním v průběhu dne.

PLOTÉNKY – VYSOCE FUNKČNÍ A FLEXIBILNÍ

První bolesti zad nejsou obvykle způsobeny páteří nebo ploténkami. V mnoha případech je prvotním viníkem nedostatek pohybu a v tom důsledku nedostatečné vyživování svalů.

Tato nečinnost svalů spojená s jejich strnutím a stažením snižuje průtok krve. Požadované prokrvení svalů a skutečné prokrvení tkáně jsou tak výrazně odlišné. Výsledkem je zhoršující se zásobování svalových buněk kyslíkem a živinami. To je důvodem, proč nečinnost svalů vede k únavě, nahromadění metabolických produktů a konečnému ztuhnutí a bolesti svalů. Důsledkem sezení bez pohybu je tedy stav, kdy svaly vykonávají pouze strnulou práci, převážně v oblasti ramen a krku. To také objasňuje, proč právě tyto oblasti vykazují zvýšený výskyt svalové bolesti při delším sezení.

Odlišná je situace u sezení v pohybu. Dynamická práce svalů je představována rytmickým sledem stahování a uvolňování. Požadavky na zásobování krví a skutečný přísun krve jsou v rovnováze, a proto mohou svaly dynamicky pracovat bez problému déle.